Tuesday, September 30, 2014

Sore

Assalamualaikum.

Sore tadi.

Senyum itu. Senyum panjang meleret yang lama itu. Senyum yang acap kali buat hati aku tanggung rindu itu, sudah cukup untuk ungkap segala rasa yang terkubur dalam hati. Terlalu cukup untuk hati aku rasa betapa sebenarnya semua ini tidak sia-sia.

Entah kenapa aku perlu bertindak sejauh itu. Entah kenapa gerak tindak fizikal diri tidak selari dengan otak yang kawal gerak. Semua jadi tanpa dirancang. Aku rindu. Sungguh aku rindu, Gilanya penangan cinta. Haihhhh! Entah la. Harap tangan aku tak bertepuk sendirian. Harapan menggunung diri agar tangan aku sentiasa ada teman penepuknya. Harapnya macam tulah.

Wahai pemilik senyuman,
Tahulah engkau betapa sangat bahagianya aku untuk sore ini.
Tahulah engkau betapa kejadian sore ini dah berjaya bawa balik semua semangat aku yang hilang entah kemana belakangan ini.
Tahulah engkau betapa walau sore ini hanya berlalu seketika cuma, tapi sudah cukup untuk aku terus senyum sepanjang malam ini. ":)"

Aku mungkin terlampau hiperbola dalam meluah rasa hati, tapi sekurangnya aku tidak hipokrit untuk menutup apa yan terzahir. Terima kasih. Terima kasih semua untuk sore ini. Sungguh aku bahagia :)

p/s: Chuolsss, walaupun chuolss tak cakap apa-apa sangat pun time iolsss buat suprise atas gina tadi, tapi bila chuolsss senyum lama meleret macam tu, dah buat iolss paham dah yang sebenarnya chuols suka kan iolsss datang. Hikhikhikhikhikhik. Oke2 tak apa. Iolsss tak nak pun chuolsss luah. Sebab sampai sekarang pun iolsss tak lupa lagi senyum panjang meleret chuolsss tadi sore. Ok bye :)


No comments:

Post a Comment