Tuesday, October 23, 2012

Lelaki yang duduk disana

Assalamualaikum & Hi :)

I' ve been gone for quite so long heh. Well, things have been quite hectic for me, as a student. Again! -__-" Graduation Day, Lab Work, Research Proposal, Dating... Eh? Hahhahahahaha. But its okay. Its alright. At least I have something to do. Rase berguna yang teramat bila dapat buatt semua benda instead of bangun lambat and end up dengan rasa pening kepala dan meneruskan lagi kehidupan di atas katil empuk. :)

Okai. Enough for the introduction. And actually this post is going to be about luahan perasaan hati dan jiwa terhadap isu semasa yang berlaku di sekeliling hidup. Phew.......

Awak. Ye awak! Seorang lelaki yang duduk di sana. Tidak pernah mengenali atau dikenali. Tidak pernah bertemu atau ketemu. Dan jauh sekali untuk bersuara atau mendengar suara.
Hanya cerita yag kedengaran dan sangat membangkitkan semangat hati untuk bersuara disini.:)

Mudah menyimpan rasa adalah sifat tertinggi wanita. Mudah menaruh harapan kepada lelaki yang disenangi adalah sifat utama wanita.

Itu, perkara asas yang sangat2 saya ingin tekan sedalamnya dekat awak,wahai lelaki yang duduk disana. :)
Apabila kata2 manis dah awak lemparkan, janji2 mesra dah awak taburkan, Jangan menyalahkan wanita jika ada yang menyimpan perasaan. Kononnya, wanita ini 'Syok Sendiri'. Kononnya, tindakan itu adalah untuk semua wanita. Layanan yang diberikan adalah sama untuk semua. Haiiiihhhhhhhhh!!!

Jangan mudah menyalahkan jika bukan diri sendiri yang dipersalahkan wahai lelaki yang duduk disana. :)  Mungkin awak tidak menyedari bahawa hati wanita yang awak sakitkan itu, dalam lukanya. Bukan mudah dirawat dengan hanya kata2 maaf. Ouh ye! Mungkin sebab awak orang yang tinggi darjatnya. Mungkin sebab awak mempunyai banyak pilihan yang hebat. Atau mungkin sebab keegoan diri telah menutup mata hati. Sehingga lupa pada tanggungjawab sebagai pelindung si pemilik rusuk awak! :)

Cik Abang, maruah wanita itu lebih mahal dari Mahkota Raja ye. Maruah wanita bukan seperti menjual ikan di pasar. Jika sudah pecah, sukar untuk digam kembali. Jadi, jangan ingat awak sudah terlampau agung jika beribu wanita yang menaruh hati pada awak. Bukan perlu sombong,tapi pengawalan pergaulan awak bersama wanita lain itu perlu seiring dengan fitrah diri. Jangan berpura mengambil berat jika hati tidak bermaksud. Jangan berpura memberitahu perkembangan diri juka hanya untuk bermanis kata. Wanita tidak perlu itu jika anda wahai lelaki yang duduk disana tidak ada apa2 maksud yang jauh. Berkawan??? Haruslah boleh yooouzzzzoooollllssss! :) Tapi,anda masih bijak kan untuk membaca tindakan seorang wanita yang sudah mula menaruh harapan? Bila itu sudah terjadi, kawal la balek ye wahai cik abang yang tertinggi -__-"

Kini, bahagialah rasanya Encik abang yang duduk disana. Semoga berterusan lah ye....... :D
Dan...Jangan sangka awak akan sentiasa menjadi pujaan hati. Kerana..... Life is Karma Encik Abang. What goes around comes around. Bear with it when you have to face it someday. :)

Itu sahaja dari saya yang tidak dikenali mahupun mengenali anda wahai lelaki yang duduk disana :)

|Ini hanyalah luahan hati diri yang tidak berpuas hati dengan perkara yang sahabat lalui. Walau awak,wahai lelaki yang duduk disana tidak membaca ini, sekurangnya saya mencapai tahap kepuasan diri sendiri :) |

Lots of love,

No comments:

Post a Comment