Friday, August 12, 2011

Badan gemuk, hati senang :D



Assalamualikum & Hi :)

Salam ramadhan guys.
Pejam, buka mata, pejam, buka mata, dah 12 Ramadhan dah. Masa berjalan memang sangat pantas. Rasanya dah bukan berjalan dah ni, tapi dah berlari. Sekejapnya rasa. Macam baru semalam tengok kat TV ada pengumuman "Esok Puasa". then, tup-tup, arini da selamat 12 hari berpuasa. Haihh. Tahun ni punya Ramadhan memang macam tak berapa rasa. Maybe sebab dulu2 time kecik2, puasa jatuh pada school holidays, tapi kali ni punya puasa time budak2 still dalam sesi pembelajaran. So,saya yang tengah sem break ni, agak rasa berseorangan la dikala siang hari sebabnya parent p kerja. Adik2 pulak p sekolah. haihh. Time berbuka and malam je lah yang macam ada feel sebab semua orang dah ada dekat rumah .:) Ok. sebenaqnya. entry kali ni, bukannya sibuk nk pot pet pasai masa cepat berlari. tapi nk ceghita pasai berat badan saya yang laju meningkat ni .-___-"

Dok tahu la sebab apa, since saya berada di JB dari 29/7 hari tu, semua kawan2,sepupu sepapat,mok cik pok cik,keluarga,senang kata semua orang yang saya jumpa mesti akan menyapa saya dengan ayat-ayat seperti berikut :
  • "hai fi, besaqnya badan. dah naik bape kilo dah ni?"
  • "YaAllah kau ni fi. Makin frust makin besar pulak badan. Kau makan ape ni?"
  • "Takpe2.kalau makanan ni tak habes,pipi boleh abeskan.tengok la badan tu."
  • "Mak aii. awat badan kau makin naik ni fi? terkejut aku."
  • "Bulan puasa ni tak mo try diet ke? kang nnt baju raya tak muat, jangan nak mnngis "
  • "Hamboii haihh, tembam nye pipi "
*nada mereka adalah berbentuk gurauan dan diselangi dengan hilai ketawa. -__-"

Haihhhh. Time dok dengaq depa ni hingaq pasai berat badan saya yang kononnya macam luar biasa kebelakangan ini, saya macam hang kejap. Dalam hati dah berkat-kata "gemuk sangat ke badan aku?", " naik sangat ke dari yang dulu? tapi kenapa aku tak rasa macam tu pn.". seriously, sebagai diri sendiri, saya tak perasan pun yang saya dah gemuk. Rsa macam maintain macam dulu je. sebab, saya tak de la makan secara berlebihan. Erk? ok tipu. hahahahaha. memang selera makan saya agak banyak la lately ni. duit banyak habis dekat makanan jah. tapi, takde la sampai asyik makan 24/7. Makan bila rasa lapar dan berhenti bila rasa kenyang. tu je. Dan start daripada itu, setiap jam selepas makan,saya akan pergi depan cermin untuk pastikan betul ke badan saya da gemuk. andd..mungkin betul kot. rasa macam dah naik siket. hahahahaha.

Ada satu saja cara untuk memastikan betul ke berat badan saya dah meningkat. Adalah dengan menimbang berat badan sendiri. Tapi kat rumah tak ade la tempat timbang tuh. Kalau dulu my wight was 49kg and now it might be rise up to 56kg? Aigoooo! scary arrrr. Habeh nanti semua seluaq dgn baju dah tak boleh nk fix dgn badan. Tapi, sapa kisah pun kan. biar la kalau saya nak gemuk. indicate yang saya gembira. so? MAK OK JAH! :)
Beside,ada 'orang' tu cakap dekat saya ."you tak payah nk diet la. sebab nanti sampai UPM mesti you kurus balik sebab you tak suke makan makanan kat sini." <3
ngeeee. yeah. you rite. dah start naik sem nanti, mesti jadi kuruih balik, sebab dah tak lalu nk makan. -___-". so, selagi berada di JB ni, makan la makanan kegemaran sesukanya. gemuk pun gemuk la. AAK? :) asalkan still ada orang yang syg. bhahahahaha. gatai!
its a fact. saya lebih rela membelanjakan duit untuk membeli makanan kegemaran dari membeli benda lain. but still it depends on my desire la. :D
p/s: saya nk gemuk siket. biar tak nmpak macam 'lidi' :)



TILL THEN
THE END

No comments:

Post a Comment