Wednesday, August 3, 2011

When oxygen molecules enter the vein :)

Assalamualaikum N Hi :)

Time : 0700 am
Date : 4th august 2011 / Tuesday
Venue : Halaman rumah kediaman .

Tarik nafas dalam2. Soooooooottt. Lepas. Phewww. Tarik nafas dalam2 lagi. Soooooooott. Dan kali ini lepas kan dengan begitu perlahan sekali. Phewwww. :D
YaAllah,segarnya udara. Setiap molecule oxygen seolah mengalir didalam salur darah dengan gembiranya. Jantung berdegup dengan pantas, setiap cell dalam badan seakan cekap melakukan proses masing2. Haihhh. bahagianya mereka. :)

Quite sometime saya tak rasa suasana macam ni. Dapat hirup udara yang boleh dikatakan bersih juga la dekat sini sebab agak jauh dari hiruk pikuk kenderaan berasap .*metafora sangat uolsss...
Susah nk describe perasaan tu. Bahagia yang amat. Alhamdulillah. Hari dimulakan dengan menghirup udara atas bukit yang nyaman dan bersih ini. N i can smell the earth smell.Bau2 alam sangat menyegarkan. wahhh!!! Rindu bau ni. Ntah apa ntah mimpi seorang saya untuk tidak menyambung tidur selepas bersahur dan subuh tadi. Macam ada satu magnet kuat yang menarik saya untuk tidak terus tidur malahan mengagahkan diri untuk melakukan kerja rumah yang berlambakan itu. sehubungan dengan itu, tercatat la satu revolusi baru didalam hidup seorang saya kerana telah berjaya menahan diri daripada terus lena di atas bahtera katil yang empuk dan diwarnai dengan bantal busuk itu. Bhahahah

Ok.Serasanya saya sudah melalut kini. Point utama yang ingin saya nyatakan disini adalah :
saya berjaya untuk tidak tidur lagi selepas subuh dan saya bahagia dapat hirup udara segar dekat rumah . Jadi,sebelum saya merepek dengan lebih jauh lagi,molek lah kiranya saya berundur diri dahulu.Semoga hari anda juga dimulakan dengan menghirup udara yang segar seperti saya. Sebab kann3,udara pada pukul 7pg dan udara ketika pukul 12tgh tidak lah sama. :D

Live . Life . Laugh

THE END

No comments:

Post a Comment