Wednesday, June 8, 2011

They are just everything to me .

Assalamualaikum n Hi .

Ayah & Ibu. Abah & Mak. Papa & Mama. Daddy & Mummy. Walid/Abi & Umi. Doesn't matter la what are the names that you usually call both of your parent, tapi apa yang saya pasti kedua2 insan ini adalah antara insan berharga yang sangat anda hormati, sayangi, cintai, kasihi and sume la. kn? Insan yang telah membuatkan anda wujud di alam yang fana ini. Sesungguhnya,tanpa mereka, tidak mungkin anda semua kan berada didalam keadaan anda sekarang ini. Kasih sayang dan pengorbanan mereka memang tak ada tolok bandingnya. Menyayangi dan mengasihi anda bagaikan menatang minyak yang penuh sedari kecil lagi.

Ketika Ibu anda mendapat berita bahawa anda sedang membesar didadalm rahimnya, betap gembiranya beliau. dan insan kedua yang gembira dengan perkhabaran itu semestinya lah ayah anda.:) Betapa berharganya anda.Syukur dipanjatkan kehadrat ilahi kerana mereka akan dikurniakan seorang cahaya mata tidak lama lagi.InsyaAllah. Didalam tempoh itu, ibu anda la yang banyak menanggung kepayahan. Membawa anda kemana saja beliau pergi didalam rahimnya tanpa rasa penat. dan ketika waktu melahirkan sudah tiba, Ibu anda bertarung dengan nyawanya sendiri untuk melahirkan anda. betapa besarnya pengorbanan seorang ibu.

Ketika anda selamat dilahirkan di dunia ini, tuhan sahaja la yang tahu betapa gembiranya mereka. anda dijaga dengan sebaik mungkin. diberi makan,minum,pendidikan,kasih sayang, dan semuanya. Agar anda dapat membesar dengan sempurna, sama seperti anak2 yang lain. Tidak kira lah dari latar belakang keluarga bagaimana anda hadir, yang miskin atau kaya Ibubapa anda akan berusaha sedaya upaya mereka untuk memenuhi kehidupan anda. Kerana bagi mereka, tidak ada perkara lain yang dapat mengembirakan mereka selain dapat melihat anda membesar dengan sehat didepan mata mereka. mereka rela melakukan apa sahaja untuk anda.

hurm,,besar bukan jasa kedua2 insan ini. Saya bukan lah jenih orang yang pandai mengupas dengan lebih lanjut ttg topik2 sebegini. Cukublah sekadar mengupas secara dasarnya sahaja. Kerana saya pasti,all the bloggers, lagi pandai kupas.:)

Sumpah saya sangat sayang kepada Ayah & Ibu! sayang yang teramat! Hanya Allah yang maha mengetahui betapa saya bersyukur dikurniakan kedua2 insan yang telah melengkapkan kehidupan saya selama ini. Betapa saya ,memerlukan mereka dalam kehidupan saya. I just cannot imagine how I am gonna live my life without them. I am the eldestt and the only princess in the family. Saya memang dapat rasakan kasih sayang mereka. Bukan hanya dengan saya sahaja,tapi dengan all the brothers dalam keluarga. Ayah & Ibu mmg yang paling terbaik! Semua permintaan kami, InsyaAllah akan mereka turuti selagi mereka mampu. Biasa lah kan,bile kami sume da besa,macam2 benda or keperluan yang kami minta.demand lebih la kate orang.sume nak. lagi2 bile 3 orang adik lelaki saya da meningkat dewasa ni,demand tk boleh bla.aigoo~ n my parent akan turutkan juga, even lambat pn,mesti dapat punye. hmmmm.We owe them a lot!!!
memang tak kan pernah terbalas pun jasa2 mereka.:')
Jadi,jangan lah kita menderhaka kepada mereka. Betapa ruginya kalian jika kalian tidak menghargai kedua2 insan ini selagi mereka masih ada di dunia ini. Kalau anda dimarahi,jangan lah berkecil hati.tidak kiralah anda anak no berapa didalam keluarga sekalipun,kasih sayang mereka tetap saksama untuk kesemuanya. kerana anak adalah anugerah paling beharga kurniaan oleh Allah kepada setiap hambanya yang sudah berkahwin.:)
pada saya,tidak ada seorang pn ibubapa didunia ini yang tidak sayang akan anaknya. Ingalah,marah mereka adalah untuk membentuk anda menjadi insan yang berjaya kelak, pukulan manja mereka adalah untuk membentuk anda menjadi seorang yang berilmu.SAYANGILAH IBUBAPA ANDA & TUNJUKKANLAH KASIH SAYANG ANDA KEPADA MEREKA.:)

To Ayah & Ibu ;
Thanks for everything that you have done towards us all this while. We feel so grateful cuz having such a wonderful parent like both of you! Apa yang dapat kami bagi kat ayah & ibu buat masa sekarang ini adalah keputusan peperiksaan yang cemerlang. Since all of us still studying. Ayah & ibu da kerja keras untuk besarkan four of us. Bagi kami segala keperluan yang sangat mencukupi. InsyaAllah, bila kami dah abes belaja, anda dapat kerja yang best2, kami akan balas jasa Ayah & Ibu. Seriously,akak tak sabar nk keja. nak dapat duit, and nk bayar balik segala susah payah yang Ayah & Ibu untuk besarkan kami selama ini. Mohon doa dari kalian berdua. Moga kesemua anakmu ini dapat berjaya di dunia dan diakhirat. Kami sentiasa mendoakan kesejahteraan Ayah & Ibu. Amin.
We love you!!!N will always love you.<3

p/s: "Seseorang itu adalah seorang muslim yang baik jika dia menghormati kedua orang tuanya"
saya tak berapa pasti, dari mana sumber ayat diatas. Pernah dengar seorang sahabat ungkapkan kepada saya. Wallahu'alam.

ARGHH!!tensinye.tak dapat nk upload pica oleh kerana kelajuan berokband yang telah mencapai tahap kelajuan yang da sampai tahap kura2.-__-"
later saya upload.mesti kena uplaod!


THE END


No comments:

Post a Comment