Wednesday, May 25, 2011

Jodoh & Pertemuan

Setiap manusia yang wujud di muka bumi Allah ini sememangnya sentiasa menginginkan sesuatu yang terbaik dalam kehidupan. boleh dikatakan untuk segala aspek,mereka hanya inginkan yang terbaik. kerana yang terbaik itulah yang akan memberikan kebahagian dan kesenangan bagi setiap umat manusia. insyaAllah.
Tapi,dalam sibuk mencari yang terbaik untuk diri masing2,kadang2 kita selalu alpa dengan kenyataan bahawa tidak ada seorang pn diatas muka bumi ini yang tahu apa yang terbaik untuk mereka tanpa mendapat petunjuk dari Allah S.W.T.kerana hanya yang Maha Mengetahui sahaja yang tahu tentang apa yang terbaik untuk setiap hambanya. kadang2,bila kita mmg dah yakin sangat dengan pilihan yg kita buat tu,tapi sebenanya bukan itu pun yg terbaik.ada lagi yg lagi baik.
Begitu juga dengan jodoh & pertemuan.hah.mmg ramai remaja2 yang masih bujang tu,suka kalau ada perdebatan atau perbincangan ttg topik2 kahwin ni.maklumlah kan.darah muda,so mmg sangat eager la bila cakab soal2 kahwin ni.:)
hm.siapa jodoh kita?saya percaya,soalan ini mmg sentiasa akan bermain dibenak fikiran setiap hamba Allah yang masih bujang.heee.mmg sangat currios kan nak tahu siapa yang bakal menjadi peneman hidup sehidup semati dengan kita sehingga ke nafas terakhir.berkongsi segala susah dan senang bersama.subhanaAllah.mmg nikmat yg terindah.:)
tapi,siapalah kita untuk persoalkan segala urusan Dia.hanya Dia sahaja yang tahu siapa jodoh kita kelak.kerana semuanya sudah tersurat di Lauh Mahfuz sejak dari azalinya.tidak kisah la siapa yang bakal menjadi peneman hidup kita kelak,tapi apa yang pasti, dia lah yg terbaik untuk kita.insyaAllah.

"Ya Allah,jika dia benar untukku, dekat kan lah hatinya dengan hatiku.
Jika dia,bukan milikku,damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu.
Tapi ku tak pasti rencana ilahi,apakah dia kan kumiliki.
jika dirinya bukan untukku ,redha hatiku dengan ketentuanMu."
moga yang terbaik untuk kami.

p/s:maaf jika penulisan saya tentang isu ini tak berapa best.sebab saya bukanlah orang yg berilmu tgi.hanya berkongsi pendapat dan pandangan.:) -Mr.H-


SEKIAN.THE END

No comments:

Post a Comment