Monday, May 9, 2011

problem -__-"

As a normal human being,its normal for us to face some difficulties throughout this life.we meet with a lot of ppl with different preference and attitude,we make mistake and learn from the mistake that we had done,we fall in love with someone and they leave us,we gone through happiness and experienced sadness.we will happy when our result pass with flying colour and we will feel really dissapointed when the results is out from our expectations.urm2,semua ni macam da jadi satu kitar hidup manusia di bumi Allah.memang manusia tak kan boleh lari dari masalah.setiap bnda yang kita buat pun akan mendatangkan masalah,walaupun tak besa masalah tu,tapi sikit mesti ada.*ok ape sebenanye point disini.hahaha.membebel lagi.

Oke.macam ni,even besa mana pun masalah yang kita hadapi tu,kalau kita pandang die dari sudut yg positif,masalah ni sebenanye datang untuk mmbuatkan kita menjadi manusia yang lebih tabah dan kuat.masalah datang bukan untuk menyusahkan kita,tp ia datang untuk mmbuat kita berfikir ttg jalan penyelesaiannya.jika kita bijak mengatur langkah dan strategi,insyaAllah masalah yg besar pn sebenanya akan jadi kecil.:)

And so do i,lately ni, memang saya menghadapi banyak masalah dan difficulties in handling my life.ada sahaja yang tk kene.biase la kan.kadang2 perempuan ni suka bertindak mengikut emosi.mudah terkesan dengan keadaan sekeliling.itulah perempuan.pernah saya rasa stress tahap dewa sampai buat saya rasa macam "hey,ape seyh sume ni?" sigh.asyek mengeluh tak tentu fasal.*teruknye kau fila.tapi,sekejab jek saya berfikiran negatif macam tu,after dapat support dari semua sahabat2,charge positif tu mula nk meresap dalam diri.alhamdulillah.:D

Semalam,rasa stress itu datang dengan tiba2.dan ada seseorang yang perasan dengan perasaan stress itu.die pn bertanya ttg apa yang mmbuatkan saya stress & dengan tk semena-mena saya terus cerita dekat dia.even saya tak cerita secara details,tapi serasanya dia mmg macam da dapt detect about what are my problems is.then,dia terus bagi advises and peringatan yang terus mmbuatkan saya speechless and berfikir sekejab.setiap apa yang dia cakab tu,mmg terus masuk dalam hati and tk boleh keluar.sangat tersusun ayat-ayat yg diberi dan idea yang nak dilimpahkan tu,mmg kena dengan saya.nk quote siket la ape yg die cakab :

"kter kena sabar twkl dlm mghadapi masalah..dn tnang menghadapi cbrn.cbrn plng besar dlm wat satu event ialah dptkan kerjasama ahli2. jgn bersangka buruk sgt2.nnt boleh hilang pertimbngn.cume yg penting skrg.jgn emo .bertindak dgn bijaksana.kena lebih yakin utk memegang jawatan ini skaligus moral akan bertambah n salah satu cara org tu berjaya ialah dia berani trime cabaran dan kegagalan .so...Allah s.w.t bg ujian ni mesti ada asbab2 nya sbb die tau awk boleh menanganinye.kter ni manusia slalu je lupe.sbb tu la de tazkirah motivasi agr saling ingat n mengingati antara 1 sama lain tp yg penting mengingati diri sndri lebih pnting sblm kter mengingati org len
i am sure u can! :)"

Banyak lagi nasihat yang dia bagi.tapi yg ni yg paling masuk dalam hati.lama saya berfikir dengan setiap kata2 ni.tiba2 satu kekuatan dan semangat macam meresap kat dalam diri.cas positif tiba2 macam bnyak dari charge yg negatif.
i am so appreciate for every single words that u said to me.just like i told u kan,ur opinion mmg akan lain sikit dari yang biasa.even,macam simple jek,tapi impak kat dalam diri saya sangat la besa.n because of the words that u said to me yesterday,buat saya jadi positif.rasa bersemangat.:)
untuk yg ke 1002 kali,terima kasih yang teramat sangat.sumpah happy gile.:)

enough said.



No comments:

Post a Comment