Sunday, May 29, 2011

Too Fast Too Furious

Ok.even tajuk entry ini ada kaitannye dengan kepantasan,bt i have no intention pun nk story pasal film Fast & Furious 5 dekat sini ye. Sempat jugak la layan film ni haritu dekat Mines dengan sorang teman.:) seriously memang mantap bangat die punye storylane.it was so perfect.all the fighting and drift pnye stunt mmg terbaek gile. Tak berkedip mata tengok wei. It was so real. Lakonan Vin Diesel and Paul Walker, sangat saya salute. All the tricks yg dorang plan nk escape from the bad ppls n the police was so brilliant. Da name pun samseng kan,so mmg haruslah perlu ada tactic yg brilliant macam tu. Ok.done with the FF5. Ini bukan tujuan entry ini dibuat ye. :) terima kasih "TEMAN" untuk cite yg mantap ni.wee~

Hm. Betul la kata orang kan, masa memang sangat2 mencemburui manusia. Masa berlalu sangat pantas. Dalam masa 3 bulan, kehidupan awak mmg totally akan berubah. Even perubahan tu sikit pn,tapi ia mcam berlaku dalam masa yang singkat. As for me, dalam masa 3 bulan,macam2 hal yg dah jadi in my life. Dan boleh dikatakan telah merubah kehidupan saya sebanyak 70%. quit a big number kan? kalau 3 bulan dulu saya adalah orang yang lain yg mmpunyai kehidupan yg lain,tp 3 bulan yg sekarang saya adalah orang yg lain. tapi apa yg penting dan apa yang saya pasti, perubahan itu adalah satu perubahan yang sangat positif untuk diri saya. Macam satu Anjakan Paradigma la .Geythooo.hehehe.

Seriously,mula2 macam rasa tak boleh nak adapt. Bulan pertama, situasi yang sangat menyedihkan dan menyakitkan diri. Peristiwa yang bagi saya adalah permulaan bagi setiap perubahan yang mendatang. Disitu lah titik permulaannya. Where i realised that life is not as easy as i thought. Tak selalunya akan berakhir dengan kegembiraan. Sebab die cakab dkat saya "PEOPLE CHANGE" haihhh!!!ape2 je la kau! But,as time goes by, saya mula dapat adapt dengan environment baru bersama family n sahabat yg mmg bagi unexpected support.:) Bulan pertama yang penuh dengan persoalan dalam diri, penuh dengan kekeliruan tentang identiti dan tujuan sebenar diri di alam fana ini. Dan alhamdulillah, I successfully managed my 1st months yg full with tears tu.Gezzzz!

Bulan kedua dan ketiga pulak bergabung untuk menjadi satu kejutan yang besar untuk diri saya.hahahah. During this phase, all the tears that come from the first months, started to fade away little by little. Kurang berfikir ttg permasalahan itu sbb hati 100% redha dengan ketentuan DIA.:) Then,dapat pulak 1 tawaran yang saya rasa macam tak tahu nk accpet atau tak.sebb tawaran ni datang skali dengan amanah dan pengorbanan yang harus saya fikirkan. kira macam 1 package la. ade pro n cont. Masa yang diberikan untuk berfikir sangat la singkat, dan akhirnya lepas meminta pendapat dan pandangan dari org sekeliling,saya terima juga tawaran itu. Dan sekarang ni, mmg ada satu tanggungjawab yang agak besar dekat bahu saya untuk say pikul. Things are easiest said than done kan. Tapi saya tak pernah menyesal sebab saya percaya, Allah knows beter.:)

Situasi bulan ketiga datang bila fasa bulan pertama n kedua tu da mula nk stabil. otak da start boleh fikir secara rasional.:) dan seperti biasa bulan ketiga ni da menyumbang kepada satu lagi perubahan dalam hidup saya. The months that full with love. Cinta dari semuanya. Mula untuk mengenali sesuatu yang sebelum ini tak pernah terfikir pun akan mengenali. Mula untuk rasa sangat dihargai oleh dia. Segala yang berlaku diantara kami berlaku dalam masa yang singkat. Even ia berlaku dalam masa yang singkat, tapi saya pasti yang keputusan ini bukan keputusan yang dibuat dalam keadaan yang terburu-buru. segala timbang tara dah dibuat. saya rasa sangat happy.dan i can't help myself from stop smiling.seriously! Setiap hari ada je bende lawak yang akan buat saya ketawa macam hape.HAHAHAHAHHAH.i am oficially happy!ilang kejap sume masalah .dan terima kasih untuk itu.:) dan perbualan selama 2 jam untuk 2 hari berturut-turut, cukup untuk mmbuat kan saya kelu kata.tettt~ again,terima kasih untuk lagu itu. love it! Semoga segalanya akan baik2 sahaja.:) saya sentiasa mendoakan yg terbaik sebab rasanya awak dah cukub faham dengan apa yng saya rasa. :D

Memang sure confem all the bloggers have no ideas about what are exactly the things that i wanted to tell in this entry kan?because there's a lot of question marks here and there.hahahah.
But the main point that u should get after read this entry is that, perubahan tidak mengambil masa yang lama untuk terjadi. dalam masa yang amat singkat, perubahan boleh juga terjadi. apa yang terjadi dalam hidup kita memang sudah tersurat. dalam kehidupan ni, mmg kite tak boleh lari dari membuat pilihan. setiap bnde pin kne pilih. it just it depends on us on how we going to make the choices. The choice that will make us happy n calm or a choice that will make us sad n feel terrible. So, selamat mmbuat keputusan peeps!:)

p/s: TERIMA KASIH KEPADA SEMUA SAHABAT SAYA YANG SELALU ADA DENGAN SAYA NO MATTER WHAT HAPPENED. SAYA SAYANG ANDA SEMUA.<3
dan kepada A.W.A.K juga.:)



terbaru dari saya .:)
tak ade motif pun gamba ni.Haihh



No comments:

Post a Comment